» vegetarisk flygande jakob



Ingredienser:
Sojastrimlor, ca halva paketet
1 Rödlök
2-3 Bananer
ca 3 dl Grädde
Chilisås
Grönsaksbuljong
Jordnötter

1. Koka sojastrimlorna med 1 grönsakstärning i ca 5-10 min. Häll sedan av i ett durkslag och pressa ut all vätska.
2. Hetta upp en stor stekpanna. Stek sojastrimlorna i smör tillsammans med hackad rödlök. Låt curryn steka med.
3. Häll på grädde, chilisås, grönsaksbuljong. Krydda med spiskummin, gurkmeja, cayenne och vad man nu har och vill ha i!
4. Lägg i skivade bananer. Låt sedan stå o koka ihop på låg värme i ca 10 min.
5. I slutet läggs salta jordnötter på!
Serveras med till exempel ris.

Tyvärr kan jag inte skriva ut mått för kryddor o chilisås då jag inte har någon aning om hur mkt jag använder,  jag smakar av hela tiden istället.

Haha det var fan inget precist med detta receptet ser jag. Snurrigt osv..... Menja, typ något sånt här gjorde jag! Det blir säkert bra! Hoppas jag inte glömt något, haha.


Trackback