» TIKEI mineral cosmetics

Tikei är ett svenskt företag som säljer mineralsmink. Allt är tillverkat i Sverige och allt är veganskt! Jag har använt deras foundation ett bra tag nu och är helt såld. Täckningen är jättebra, och samtidigt är den bra för huden. Passar utmärkt för mig som har problem med acne. Tikei använder inga ingredienser som skadar  huden. Exempelvis Bismuth Oxychloride (som irriterar huden hos vissa) används INTE! Så produkterna passar de med känslig hy. Deras foundation finns i otroligt många olika nyanser. Letar du t.ex. efter riktigt ljus foundation så hittar du det garanterat hos Tikei.

"TiKei Mineral Foundation är en utjämnande bas som inte innehåller några konstigheter eller kemiska tillsatser, endast 100% mineraler.

• Den känns lätt på huden
• Den ger en jämn, fin och naturlig finish
• Den känns inte som en mask
• Den vårdar och skyddar huden
• Den ger en sminkning som ser naturlig ut
• Den passar även känslig hy
• Prover för 10 kr/st så att du kan hitta rätt färg" - tikei.se

Senast köpte jag två foundations, N1 och N3 och rouge "Sunrise" och bronzer "Golden".

Det här med swatches är inte riktigt min grej men jag försökte. Hade prover sedan innan också på rougerna "Blossom" och "Lovely".

"Lovely - Ett kallt, rosa rouge i samma nyans som Delight, fast ljusare.
Blossom - Ett rouge som ger dina kinder en härligt frisk färg.
Golden - Ett solpuder som ger din hy en underbart solbränd och fräsch look. Denna bronzer är ljusare än Bronzer Original och går mer mot gult.
Sunrise - Ett korallfärgat rouge som passar de flesta hudtoner." - tikei.se

 
♥♥♥♥♥



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback