» Review: Sleek MakeUP true colour lipstick

"Get high impact lips with True Colour Lipstick in a gorgeous matte and sheen finishes in a variety of shades that are highly pigmented, and conditioning to keep lips soft and supple. Enriched with vitamin E helping to hydrate and protect the lips. Comfortable to wear and glides on with ease this is the must have to awaken your makeup look." -sleekmakeup.com
 
WITH FLASH
Tangerine scream (sheen finish) - Heartbreaker (matte finish) - Vamp (matte finish)

WITHOUT FLASH
Tangerine scream - Heartbreaker - Vamp
 
 
True colour lipstick finns i 20 nyanser och har antingen "matte finish" eller "sheen finish".

Tangerine Scream är en klar orange färg med glansig finish. Vamp har en mörk rödbrun färg med matt finish. Heartbreaker är en klar korallrosa färg, även den med matt finish.
 
Alla läppstiften har en mjuk, krämig formula. Har sett att ganska många tycker att de matta färgerna är lite för torra, uttorkande och därför inte blir snygga på läpparna. Det är inget jag upplever med dessa två matta jag har provat. Jag tycker de glider på läpparna riktigt bra, och de är inte uttorkande, snarare lite återfuktande. Pigmenteringen är superbra på alla tre stiften och det blir ett täckande, jämnt resultat. Färgen håller sig bra under dagen, och jag behöver inte egentligen använda läppenna under. Det funkar bra ändå. Kan behöva fyllas på lite efter man ätit bara. Färgerna med matt finish ger verkligen ett perfekt matt resultat, som ser fint ut, trots att jag har lite torra, spruckna läppar för tillfället. Tangerine Scream har en lite glansigare finish, men inte överdrivet så det känns kladdigt på något sätt. Lagom mycket glans för min smak. Bra kvalitet med tanke på det låga priset.
 
Älskar förpackningarna för övrigt, små och söta med trevlig form! 


Mitt betyg: 5/5
Pris: £4.99 hos sleekmakeup.com
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback