» Review: e.l.f. lipstick # posh

"Indulge your lips with long lasting colour and shine. The moisture rich formula hydrates, conditions and softens on contact for silky smooth lips." - elf

Jag vill börja med att klaga lite på färgen på detta läppstift. På e.l.f.s bilder ser "Posh" inte ut att vara en så särskilt stark färg, men i verkligheten är det just vad det är, dessutom mycket mer röd än man kunde ana. Lite besviken på det, hade förväntat mig att den drog mer åt rosa hållet.
 
Läppstiftet känns mjukt och återfuktande. Ger bra med färg och glans som ändå håller helt okej under dagen förutsatt att man använder en läppenna under. Utan läppenna blöder färgen inom kort.
 
Det märks, tyvärr, särskilt tydligt på konstruktionen att detta är ett läppstift i budgetklassen. Det går väldigt trögt att snurra upp och ned stiftet, och det kladdar av sig massor runt kanten.
 
Jag kommer troligen inte köpa detta igen. Men om man vill testa lite olika färger så kan det vara värt, de kostar ju nästan ingenting!

Mitt betyg: 2/5
Pris: £ 1.50 (ca 15-16 kr)
Finns att köpa: elfcosmetics.co.uk


 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback