» Review: Wet n Wild Mega Last Liquid Lip Color - High-Pitched Wine

"Intensiv flytande färg med fuktkräm som bara efter en applicering känns viktlös, är ultra-konditionerande och slittålig - varar upp till 8 timmar. ElastiSilk &trade formula kombinerar flexibel färg med silkeslena pigment för en jämn applicering.

Paraben-fri formula mjukgör och återfuktar med vitamin E som hjälper till att främja anti-aging, skyddar hudens fuktbarriär, och balanserar läpparnas naturliga återfuktning för en fräschare, plump-look hela dagen." - Lyko

Till att börja med, jag upplever verkligen inte att den mjukgör och återfuktar. Det är mer som ett lip stain som blir matt på läpparna och sedan känns de bara torra. Färgen är väldigt fin och så länge den håller sig på läpparna ser allt bra ut. Men nej, den håller verkligen inte några 8 timmar. På mig börjar den flagna efter ca 2 timmar, och då är det kört. När jag då ska tvätta bort färgen är det ett helt projekt dock. Applikatorn är inte heller någon höjdare, för mycket av produkten lagras på den och den är lite stor för att lyckas applicera färgen jämnt och fint. Jag kommer tyvärr inte att köpa den här produkten igen.
 
Pris: 59 kr på ex. Lyko.se
Betyg: 1/5
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback