» Escada Island Kiss EdT

 Köpte denna fina parfym på Lyko.se för 149kr (30 ml)

 
  
"Escada Island Kiss is a fragrance inspired by Caribbean beach, fragrant coasts, salty air and lush notes of fruit and flower. Top notes include orange, passion flower and mango highlighting that this is an exotic edition refreshed with aquatic, juicy and fruity peach notes combined with magnolia in a heart. Base notes add woody notes and sensual musk. The fragrance is available in a blue flacon as 30, 50 and 100ml EDT. Escada Island Kiss 2011 was launched in 2011."
 
Toppnoter: Apelsin, Passionsblomma, Mango
Hjärtnoter: Magnolia, Persika
Basnoter: Hibiscus, Ljusa träslag, Mysktoner
 
Doften är fruktig och söt, känns ganska frisk och fräsch. Jag känner av lite apelsin och mango, men egentligen inga noter som sticker ut så att säga. "Island Kiss" luktar gott, men är inget "wow" för min del. Positivt är att det inte är en för stark doft, och inte heller för söt. Denna är lagom på så vis. Doften försvinner dock snabbt (iaf på mig), men det är ju "eau de toilette" så man får väl räkna med det. Flaskan för övrigt är ju himla fin! Älskar färgerna, och de går väl ihop med hur parfymen luktar. Om jag ska ge betyg till denna parfym så får den 3/5.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback