» Review: Anastasia Beverly Hills Dipbrow Pomade

"Waterproof brow color ideal for sculpting, defining, and carving perfectly precise brows that won’t fade. Smudge-free, creamy formula glides on skin and adheres to hair. Must-have for oily skin and humid climates. Tighten cap to prevent drying." - anastasia.net

Dipbrow Pomade finns i fem färger: Ebony, Blonde, Auburn, Dark brown och Chocolate.

Den jag har är i "Dark brown" och är en kall mörkbrun färg. Har använt den konstant i några veckor nu. En ny favoritprodukt helt klart. Texturen är väldigt krämig, vilket underlättar appliceringen. Använder då en väldigt smal snedskuren ögonbrynsborste (bdellium tools 760B) för att få exakta linjer. Pigmenteringen är mycket bra. Man kan enkelt bygga på färgen. Det är därför enkelt att skapa både en soft look eller mycket skarpa linjer. Resultatet blir väldigt snyggt och ser mer naturligt ut än jag hade förväntat mig. Färgen håller sig bra under hela dagen, det ser lika bra ut på kvällen som när man applicerade på morgonen. Den här produkten är  verkligen vattenfast, jag har testat att skölja med vatten och gnugga hårt på färgen, men den sitter kvar. Man behöver extremt lite produkt åt gången, så jag kan anta att denna burk kommer att hålla väldigt länge! En sån här liten burk kostar 245 kr och innehåller 4g. Men, som sagt, den är dryg och den är fantastisk. 
 
 
 
 
Pris: 245 kr
Finns hos: eleven.se
Mitt betyg: 5/5
 
 


skulle du rekommendera den till mig som bara har lite ögonbryn? har bara "stumpar" längst in mot ögonbrynen, så mer än halva mina bryn är alltid målade.

Svar: Det skulle jag absolut! Om man har en mkt smal borste kan man inprincip "rita dit hårstrån" med denna. Tycker den är superbra :)

2014-04-10 // 23:45:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback